Αρχική arrow ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ arrow ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΓΙΑΝΝΑΡΑ

ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΧΡΗΣΤΟ ΓΙΑΝΝΑΡΑ

Έχει γραφτεί από ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ
Παρασκευή, 23 Φεβρουάριος 2018
Οφειλόμενη απάντηση

Όταν ο πολιτικός «νεοπαπισμός» απασφαλίζει…


Του Ηρακλή Κανακάκη

Και στο παρελθόν, ακαίρως και αναιτίως, ο κ. Χρήστος Γιανναράς ασχολήθηκε με τη Χριστιανική Δημοκρατία (Χ.Δ.) και τον ιδρυτή της αείμνηστο Νίκο Ψαρουδάκη (Ν.Ψ.), κατά τρόπο που αδικούσε τον εαυτό του και την αλήθεια.

Τότε, αντέξαμε στη διέγερση επιθυμίας για αντίλογο, σεβόμενοι το εκπαιδευτικό και θεολογικό του έργο. Τούτη τη φορά, όμως, ξεπέρασε κάθε όριο σοβαρότητας και πολιτικής ευπρέπειας χαρακτηρίζοντας «φαιδρή παρωδία το εγχείρημα Ψαρουδάκη» και ταυτίζοντάς τον με τους Καρατζαφέρη και Γεωργιάδη στην επιφυλλίδα του στην «Καθημερινή», στις 10-12-2017.

Η οφειλόμενη απάντηση προς τον κ. καθηγητή του Μανόλη Μηλιαράκη στη Χριστιανική («Χ») της 11-1-2018, υπό τον τίτλο «Το κόμπλεξ του φερμουάρ», με βρίσκει σύμφωνο και γι’ αυτό την προσυπογράφω.

Ο κ. Χ.Γ., οσάκις έχει αναφερθεί στον Ν.Ψ. και στην πολιτική κίνηση που ίδρυσε, η γραφίδα του στάζει χολή. Ο λόγος του εκφεύγει του πλαισίου μίας κριτικής, που είναι καλόπιστη, ασκείται με αγαθή προαίρεση και αποβλέπει στην επισήμανση και διόρθωση λαθών και κακώς κειμένων. Είναι υβριστικός, απαξιωτικός, μικρόψυχος και μηδενιστικός. Γιατί όμως; Σήμερα, με μεγαλύτερη βεβαιότητα, μπορώ να πω ότι αφορμάται από πολιτικό «νεοπαπισμό». Η σιγουριά απορρέει από τα ακόλουθα γεγονότα.

1. Ο κ. Χ.Γ. στη ζωή του, επέλεξε την ασφάλεια του γραφείου του, την άνεση και ανάπαυση του θεολογικού αναλυτή και πολιτικού στοχαστή. Αντίθετα, ο Ν.Ψ. ενστερνιζόταν την άποψη ότι ο κόσμος αλλάζει με το παράδειγμα και τη δράση και όχι με τα άψυχα, μόνον, κείμενα. Γι’ αυτό διάλεξε τον επισφαλή και επώδυνο δρόμο της χριστιανικής πολιτικής μαρτυρίας, με υποδειγματική γενναιότητα και αντίσταση. Με λάθη, που όμως δεν έκρυβαν σκοπιμότητα ή ιδιοτέλεια.

2. Ο Ν.Ψ. ούτε αναζήτησε ούτε υπέκυψε σε «πειρασμούς» πολιτικής αχρήστευσης και συνειδησιακής αλλοίωσης. Γι’ αυτό δεν υπήρξε τρόφιμος κανενός Ιδρύματος, αλλοδαπού ή εγχώριου. Ούτε αποδέκτης «χορηγίας» επιχειρηματικής ή άλλης προέλευσης, γιατί πίστευε ότι υπήρχε και βρώμικο χρήμα.

Ο ίδιος, η Χ.Δ. και η εφημερίδα «Χ» στηρίχθηκαν και στηρίζονται στην αφιλοκερδή εθελοντική εργασία, στη συνδρομή και στη μικρο-εισφορά φίλων και μελών.

Αντίθετα, ο κ. Χ.Γ. και ως ιδιώτης αλλά και το Κέντρο Φιλοσοφικών Ερευνών στο οποίο είχε τη Διεύθυνση Ερευνών, το 1973, επιχορηγήθηκαν αδρά από το Ίδρυμα Φορντ, με αίτησή τους. Αυτό προκύπτει από πλήρη κατάλογο του Ιδρύματος Φορντ, με Οργανισμούς και άτομα στην Ελλάδα, που χρηματοδοτήθηκαν από το 1958 έως και το 1974 και περιέχεται στο βιβλίο «ΜΚΟ και Παγκοσμιοποίηση στην Ελλάδα», Εναλλακτικές εκδόσεις, επιμέλεια Γιώργος Καραμπελιάς.

Για όσους δεν ξέρουν το Ίδρυμα Φορντ, στη διάρκεια του Ψυχρού πολέμου ήταν ένα παραβάν της CIA. Στη συνέχεια μεταμφιέζεται σε Κοινωφελές Ίδρυμα που ενδιαφέρεται για ζητήματα σχετικά με την κοινωνία, τις τέχνες, τα γράμματα κ.ά. Στις επιδιώξεις του προστέθηκε η ενίσχυση των φιλελευθέρων και σοσιαλδημοκρατικών δυνάμεων και ο αποκλεισμός των κομμουνιστών. Η διαμόρφωση μελλοντικών ηγετών «συμβατών» με την οικονομική λογική των ΗΠΑ και τους γεωπολιτικούς τους στόχους, φανατικών οπαδών της ελεύθερης αγοράς και των αμερικανικών αξιών. Η χρηματοδότηση κινημάτων, οργανώσεων και ατόμων με σκοπό να τα ενσωματώσει, να εγκιβωτίσει τη σκέψη, την πρωτοβουλία και τη συνείδησή τους στο στενό ορίζοντα του συμβιβασμού και να εκτρέψει τα ενδιαφέροντά τους σε μικροζητήματα και άγονα πεδία.

Στη Λατινική Αμερική το Ίδρυμα Φορντ υπήρξε σημαντική πηγή χρηματοδότησης των ομάδων υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, υπό τον απαράβατο όρο, να καταγγέλλουν τις παραβιάσεις, αλλά να μην επεκτείνονται στα αίτια και στους υπαίτιους. Να καταγγέλλουν τα βασανιστήρια, τις μεθόδους ελέγχου του πληθυσμού, την τρομοκρατία αλλά κουβέντα για τους τρομοκράτες: την κυβέρνηση των ΗΠΑ, τη CIA και τις πολυεθνικές.

3. Ο Ν.Ψ. γνώριζε ότι ο δημόσιος άνδρας κρίνεται όχι μόνο από τα λόγια του αλλά, κυρίως, από τις πράξεις και την ακολουθία λόγων και έργων. Και του αναγνωρίζεται η συνέπεια αυτή, με λάθη, όπως συμβαίνει με κάθε άνθρωπο που δρα και δημιουργεί, τα οποία – όμως – δεν φτάνουν στην αυτοκύρωση.

Ο κ. Χ.Γ. απορρίπτει τους πάντες και τα πάντα και βρήκε το πολιτικό του ζητούμενο, κατά το παρελθόν, σε επιχειρηματία – μακαρίτη σήμερα – που υπηρέτησε το τραπεζοκλεπτοκρατικό σύστημα και έφυγε αφήνοντας ανοικτούς λογαριασμούς με τη Δικαιοσύνη για λωποδυσίες, που οδήγησαν στην κατάρρευση της Κυπριακής Οικονομίας και στην υπαγωγή της σε μνημονιακό πρόγραμμα. Και τώρα προσβλέπει στον κ. Στέφανο Μάνο, τον οποίο θεωρεί ότι είναι ο μόνος πολιτικός στην Ελλάδα που «γεννάει» πολιτική. Ότι είναι «το μόνο σοβαρό ταλέντο μεταρρυθμιστικής ικανότητας στην πολιτική μας σκηνή», γι’ αυτό και το κομματικό μας σύστημα τον έχει «εμμέσει, γιατί τους χαλάει τη μαγιονέζα». Αυτά και άλλα γράφει ο κ. Χ. Γ. στο βιβλίο του "Να επαναστατήσει η Αξιοπρέπεια", εκδόσεις ΙΑΝΟΣ, 2017.

Πόσο συνεπής είναι ο κ. Χ. Γ. με την ουσία και τον πυρήνα της πολιτικής του σκέψης που είναι φωτιά και… λάβα κατά του νεοφιλελευθερισμού, του ολοκληρωτισμού των αγορών, της διαπλοκής πολιτικής-επιχειρηματικότητας-ΜΜΕ; Κατά της Ε.Ε. που σαρώνει ιδιαιτερότητες, συλλογικούς χαρακτήρες, θεσμικά μορφώματα εθνικής ιδιοπροσωπίας, ιστορικές συνειδήσεις και νοοτροπίες, όταν εδραίες πολιτικές του επιλογές ενσαρκώνουν όλα αυτά;

Πρόσφατα σχόλια

Μετεκλογικά 20ής του Σεπτέμβρη και η ΛΑ.Ε
(ουτε)Συνετος (ουτε)Επαναστατης
26 Οκτ 2015, 00:42
Μετεκλογικά 20ής του Σεπτέμβρη και η ΛΑ.Ε
Συνετος Επαναστατης
25 Οκτ 2015, 11:53
 

Στατιστικά

Γλώσσες: 1
Μέλη: 206
Νέα: 1466
Σύνδεσμοι: 24
Επισκέπτες: 1732717
 

Οι Ροές Ειδήσεων της Χριστιανικής

RSS 0.91
RSS 1.0
RSS 2.0
ATOM 0.3
OPML


Copyright (C) 2006-2015 ΚΙΝΗΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. All rights reserved.
Powered by Jim Pap | Γραφικά από τον Αγιογράφο Γ.Κ.